CityCharge: gebruik lichtmasten als laadpaal voor elektrische auto's

CityCharge: gebruik lichtmasten als laadpaal voor elektrische auto's

Dutch Charge heeft samen met haar partner een laadoplossing ontwikkeld waardoor elektrische rijders zonder eigen oprit of parkeerplaats toch de batterij van de elektrische auto kunnen opladen zónder extra laadpalen op de stoep. De CityCharge laadoplossing draagt bij aan een opgeruimde stoep, dus minder hindernissen in de openbare ruimte. Tegelijkertijd wordt er voorzien in de toenemende laadbehoefte op de openbare weg. Geen laadkabels meer over straat waar men over kan struikelen en de stoep wordt weer voor de voetganger. CityCharge is voor de slimme stad!

Niet alle mensen beschikken over een eigen parkeerplaats of een eigen oprit. Ergo, de meeste elektrische rijders zijn afhankelijk van de laadvoorzieningen op de openbare weg. Deze mensen moeten de batterij van hun elektrische auto laden met een laadpaal op de stoep. Naast laadpalen staan daar ook afvalbakken, zitbanken, fietsenrekken, bewegwijzeringsborden en lichtmasten. Het is nogal vol op de stoep en het wordt de komende jaren nog veel voller. Tegen het jaar 2030 moeten er 1,7 miljoen laadpalen in Nederland staan. CityCharge biedt daar een goede oplossing voor.

In Nederland staan meer lichtmasten/lantaarnpalen dan dat er aan elektrische auto’s geregistreerd staan. Waarom maakt men geen gebruik van de lichtmast als laadpaal? Dutch Charge heeft met haar partners de handschoen opgepakt en voorziet de lichtmast van een high end laadvoorziening voor elektrische auto’s.

Dutch Charge: géén gedoe, géén geregel

Deze oplossing komt niet helemaal uit de lucht vallen. Dutch Charge is exploitant van laadinfrastructuur en heeft al ruim 20 jaar ervaring in vastgoedbeheer, revitalisatie & renovatie van allerhande vastgoed. Ook is er veel kennis en ervaring in huis voor het bedenken, ontwerpen en uitrollen van technische oplossingen voor grote ondergrondse infra projecten van glasvezelnetwerken. Hierdoor biedt Dutch Charge de ideale dienstverlening aan op gebied van laadinfrastructuur en laadstations voor elektrische auto’s. Dutch Charge is dan ook niet opgericht om een vooraf gecreëerd product aan de man te brengen, maar vanuit een directe vraag vanuit de markt. Het bedrijf wil daadwerkelijk iets toevoegen en biedt échte dienstverlening aan.

Het doel is dan ook altijd het leveren van optimale service aan de opdrachtgever. Dat doet Dutch Charge geheel onafhankelijk, zonder enige vorm van winkelnering met energieleveranciers of laadpaal-fabrikanten. Flexibiliteit en maatwerk per locatie staat dan ook hoog in het vaandel.

De missie is om elektrisch rijden zo zorgeloos mogelijk te maken.”

De missie van Dutch Charge is om elektrisch rijden zo zorgeloos mogelijk te maken. En momenteel is er een grote behoefte om de auto te kunnen opladen waar men ook is. Het maakt niet uit waar je bent; thuis, op kantoor, in de sportschool, naar het museum, in een hotel of resteurant, bij een winkelcentrum, ziekenhuis, golfbaan of evenementenlocatie... je wilt altijd de mogelijkheid hebben om je auto op te laden.

Dutch Charge biedt dan ook al enige tijd laadinfra en laadpalen aan op parkeerlocaties, parkeerterreinen en parkeergarages. Met CityCharge kan het bedrijf nu zijn diensten ook gaan uitbreiden naar lichtmasten.

Dit artikel is gesponsord door CityCharge.

Tim Beckmann, ceo van vastgoedontwikkelaar Intospace

'Ruimtegebrek dwingt tot innovatie in logistiek vastgoed'

De overheid moet ruimte blíjven maken voor de economie en de bouw van logistiek vastgoed in het bijzonder: die oproep deed ceo Tim Beckmann van vastgoedontwikkelaar Intospace, tevens bestuurslid van DILAS, tijdens een door Savills verzorgd rondetafelgesprek op dag één van de Provada.

Maud Visschedijk, Wouter de Bever en Bas Rutten.

'Zonder buitenlands beleggingskapitaal raakt onze vastgoedklok van slag'

De vastgoedsector in Nederland is een complex en fijn afgesteld raderwerk, waarvoor de diversiteit van liquiditeitsbronnen vitaal is. Valt een bron droog, zoals nu dreigt te gebeuren met buitenlands investeringskapitaal, dan raakt het real estate uurwerk van slag. Met vergaande gevolgen voor economie en samenleving.

Fotografie: Fotobureau Roel Dijkstra

Dit parkeerterrein biedt meer dan een goede laadoplossing

Gratis laadoplossingen voor elektrische auto's is één ding; met het Parkeerterrein van de Toekomst gaat Pluq een paar stappen verder. 'We maken je parkeerterrein onderdeel van je energiemanagementsysteem', zegt medeoprichter Tom de Kort. 'Daardoor bespaar je kosten en genereer je meer opbrengsten. Het gebouw wint zelfs aan waarde.'

Waarom is P3 Logistic Parks zo positief over de Nederlandse logistieke markt?

Waarom is P3 Logistic Parks zo positief over de Nederlandse logistieke markt?

Met een nieuw kantoor op de Zuidas, een ontbijtsessie op de Provada 2023 en een focus op kansen wil P3 Logistic Parks groei en optimisme uitstralen. De nieuwe Head of Investment Joost Merkx vertelt waarom P3 Logistic Parks zo positief gestemd is over de Nederlandse logistieke markt.