Eenvoudige en snelle verhuurtransacties
Lopende transacties, zakelijke correspondentie en goedkeuringsprocessen vanuit je elektrische auto kunnen bekijken? Dat is slechts een leuke bonus. We spraken met Steven van Ginkel, Head of Finance & Control bij GREEN Real Estate. Hij vertelt dat de mobielvriendelijke oplossingen van Yardi voor een omslag hebben gezorgd binnen het bedrijf.
Het GREEN team zet zich in om de combinatie van wonen, werken, mobiliteit en winkelen in Nederland te verbeteren. Sinds april 2015 maken ze gebruik van het Yardi platform. Dit platform werd geselecteerd om de nauwkeurigheid en transparantie van gegevens te verbeteren, workflows te vereenvoudigen, uitvoerend toezicht te realiseren en informatie toegankelijk te maken vanaf elk apparaat.
Nieuwe deals sluiten en goedkeuren
Yardi Deal Manager, de meest dynamische verhuuroplossing op de markt, stelt assetmanagers en hun interne en externe brokers in staat om doorlooptijden te verkorten, de communicatie te verbeteren, met prospects te werken en managers en uitvoerders het realtime inzicht te bieden dat ze nodig hebben. Het is ook heel eenvoudig om beschikbare huuropties te tonen aan potentiële nieuwe huurders.
'Een huurvoorstel naar een kandidaat-huurder sturen gebeurt letterlijk met één muisklik. Hierdoor is er meer tijd om de kwaliteit van het voorstel en de communicatie tussen leads en assetmanagers te verbeteren', zegt Van Ginkel. 'Het doorvoeren van wijzigingen gaat ook sneller als dat binnen het systeem gebeurt. Met Deal Manager besparen we, elke keer als we een contractwijziging doorvoeren, dertig tot zestig minuten.'
Communiceren binnen de bedrijfsstructuur
Verder is het ook eenvoudiger om binnen de bedrijfsstructuur te communiceren over nieuwe projecten. 'Yardi biedt een ideaal platform om te communiceren met teamleden. Informatie is goed toegankelijk op mobiele platforms en financiële gegevens worden nu gecombineerd met bedrijfsinformatie. Dat is een win-winsituatie. Dankzij hun workflows konden we onze werkprocessen stroomlijnen', vertelt Van Ginkel. Dat betekent bijvoorbeeld dat de GREEN assetmanagers alle actuele gegevens die ze nodig hebben, kunnen vinden binnen Yardi Elevate en Deal Manager. Waar ze die dag ook werken en zelfs als ze onderweg zijn. Van Ginkel controleert bijvoorbeeld regelmatig de status van een deal vanaf het touchscreen in zijn auto.
'Een groot voordeel is dat de huidige contracten zichtbaar zijn voor de assetmanagers, zelfs als ze niet achter een laptop zitten. Ze kunnen de realtime contractgegevens bekijken (vorderingen, achterstallige betalingen, juridische verplichtingen) en beschikken vanaf elk mobiel apparaat over nauwkeurige informatie', vertelt hij verder. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen van kandidaat-huurders, huidige huurder en managers. Informatie over onder andere facturatie, debiteuren, de netto effectieve huurprijs, interactieve plattegronden, achterstanden, contactpersonen is altijd binnen handbereik.
Dankzij Yardi kan GREEN Real Estate ook eenvoudig groen licht geven voor nieuwe overeenkomsten. 'Huurovereenkomsten worden nu goedgekeurd in Deal Manager. Hiervoor gebeurde dat buiten de systemen om', legt Van Ginkel uit. 'Gegevens die worden aangepast tijdens het dealproces kunnen direct worden gecontroleerd en gebruikt voor een huurvoorstel, goedkeuring en een overeenkomst in Voyager. Dit is veel eenvoudiger en efficiënter voor de assetmanager. Tevens is het traceerbaar en transparanter voor het management. Daarnaast zijn alle workflows en taken meetbaar en worden vertragingen in het proces direct zichtbaar.'
Een betere samenwerking
GREEN werkt samen met ondernemers, gemeenten en andere vastgoedeigenaren, maar ook met eindgebruikers van panden. Daarom is het nuttig om alle relevante actuele gegevens bij de hand te hebben in één centrale database. Van Ginkel: 'Voordat we Deal Manager implementeerden stond de deal, inclusief alle facetten, zoals servicekosten, kortingen en markthuuranalyses, los van het assetmanagement. Elke assetmanager vertrouwde op zijn eigen aantekeningen. Door de administratie te centraliseren kregen we meer inzicht'.
Natuurlijk zorgden 2020 en de wereldwijde pandemie voor unieke uitdagingen rond veilige transacties en interne communicatie. GREEN besefte dat eenvoudige en traceerbare communicatie, een gecentraliseerde cloud voor het opslaan van gegevens en transparante communicatie met zowel klanten als huurders belangrijker waren dan ooit. Gelukkig kon Yardi al deze zaken bieden.
'Yardi brengt de belangrijkste gegevens samen, wat tijd bespaart en direct inzicht geeft in de situatie. Hierdoor kunnen we betere beslissingen nemen en sneller deals sluiten,' aldus Van Ginkel. Hoewel het een lastig jaar is geweest, was het gemakkelijker te doorstaan dankzij efficiënte en moderne technologie.
'Het coronavirus heeft niet geholpen (om de performance van de assets te verbeteren). Maar door simpelweg te tonen hoe de assets presteren, heeft Deal Manager al voor een wezenlijke verbetering gezorgd binnen ons bedrijf,' legt Van Ginkel uit.
Yardi helpt GREEN Real Estate ook bij het verbeteren van de relaties met belanghebbenden. 'Om langdurige relaties te realiseren, moet je betrouwbaar en professioneel zijn. Dit begint bij de kernactiviteiten in de Yardi database. Daarnaast houden we ons ook bezig met financiën, ontwikkeling en assetmanagement. Door vanuit één oplossing te werken, kunnen we een professionele partner zijn op elk gebied.'
Lees meer over hoe Yardi u kan helpen bij het verbeteren van uw efficiëntie, communicatie en het verhuurproces
Dit artikel is gesponsord door Yardi
Bezoek ook het partnerdossier op Vastgoedmarkt.nl