Nederlandse kantoormedewerkers gingen, voor het ingaan van de coronamaatregelen, gemiddeld 4,1 dagen per week naar hun werkplek. Uit onderzoek van Facto blijkt dat ze dat het liefst willen terugschroeven tot gemiddeld 2,8 dagen per week. Liever kiezen ze voor hybride werken, waarbij ze een deel van hun tijd door op kantoor, een deel thuis en bijvoorbeeld een deel op een werkplek dicht bij huis om lange reistijd te vermijden.
Daarbij past dat ook de mobiliteit flexibel ingericht wordt. Vandaag komen kantoormedewerkers met de trein, morgen met de auto en overmorgen werken ze thuis. Als het even kan hebben ze graag toegang tot een scala aan deelmobiliteit, om naar een afspraak te reizen of het dichtstbijzijnde treinstation.
Af van vaste lasten
Omdat huurders straks niet meer vijf dagen per week naar kantoor gaan, willen ze af van dure en vaste parkeerkosten. Liever betalen ze alleen voor momenten dat ze daadwerkelijk gebruikmaken van de parkeerplaats. En lang niet alle huurders hebben nog behoefte aan een eigen parkeerplek. Met name kleine huurders vragen om meer flexibiliteit omdat zij slechts af en toe bezoek ontvangen of omdat ze zelf zelden met de auto komen.
Door de parkeerlocaties bij de gebouwen op het ParkBee netwerk te ontsluiten, genieten huurders meer vrijheid. Waar zij voorheen alleen de mogelijkheid hadden om een vaste parkeerplaats te huren voor medewerkers en bezoek, is het nu mogelijk om kort te parkeren bij het kantoorgebouw zonder dat een parkeerplek gehuurd moet worden. Voor huurders die wel behoefte hebben aan een vaste parkeerplek, is er het flexibele parkeerabonnement. Dit verzekert organisaties van een parkeerplek met de flexibiliteit om het abonnement maandelijks aan te passen of op te zeggen. De parkeerplekken kunnen eenvoudig gedeeld worden met collega’s, zodat niet iedere werknemer een eigen plek nodig heeft.
Tevreden huurders, hogere opbrengsten
Dat scheelt behoorlijk in de kosten voor huurders en levert meer huurderstevredenheid op. Tegelijkertijd levert het ook extra inkomsten op voor de eigenaar. Door de locatie te koppelen aan het netwerk van ParkBee, wordt de parkeerlocatie toegankelijk voor het ‘grote’ publiek en worden leegstaande parkeerplekken gevuld met andere gebruikers. Via apps als Parkmobile, Yellowbrick en ook via Google Maps en Waze, worden bezoekers naar de parkeerlocatie geleid en de bezetting bij de kantoren beter benut. Hoe meer parkeerders ParkBee naar een locatie trekt, hoe hoger de omzet voor de eigenaar.
Parkeren is voor de meeste beleggers geen core business, maar doordat ParkBee het operationele werk uit handen kan nemen en de processen optimaliseert hebben beleggers er weinig omkijken naar. Op diverse locaties wordt een mobiliteitshub toegevoegd: een knooppunt met laadpalen, deelauto’s en elektrische fietsen. Hiermee kan de eigenaar nog meer flexibiliteit bieden aan hun gebruikers en tegelijkertijd levert de samenwerking ook voordelen voor hen op: lagere kosten, hogere opbrengsten én tevreden huurders.
Dit artikel is gesponsord door ParkBee.