Met inmiddels bijna 200 bedrijfshallen in ontwikkeling zet LAYERS met grote overtuiging voet aan de grond in de nogal traditionele markt voor bedrijfshuisvesting voor het midden- en kleinbedrijf. 'Met LAYERS creëren wij flexibele ruimtes in de Randstad voor iedere onderneming in een community van hardwerkende en creatieve ondernemers. In beginsel is LAYERS voor iedereen, maar volgens de gemene deler van de toekomstige gebruikers zal er behoefte zijn aan meer dan een saaie, blikkerige bedrijfsunit. Wij maken plekken waar ondernemers trots op kunnen zijn', luidt het tegendraadse geluid van de jonge ondernemers.
Drijvende kracht
De drijvende kracht achter het LAYERS-concept is de jonge ontwikkelaar RVE Vastgoed, die bekendheid verwierf door onder andere de herontwikkeling van Figeehal2 in Haarlem, een voormalige fabriekshal aan het Spaarne.
'De duurzame materialen, het gebruik van veel glas in de gevels en de onderscheidende architectuur geven LAYERS zijn unieke look & feel en herkenbaarheid' is te horen in de social media campagne, ingesproken door niemand minder dan de heren van de populaire Zelfspodcast, Sander Schimmelpenninck en Jaap Reesema.
LAYERS speelt daarmee in op een groeiende behoefte aan kwalitatief hoogwaardige bedrijfsruimte voor een grote variëteit aan gebruikers. De beoogde gebruikers lopen uiteen van webshops tot meubelmakerijen en van evenementenbedrijven tot oldtimer-hobbyisten.
Green = key
De met echt hout beklede units zijn gebouwd met duurzame materialen en allemaal voorzien van stijlvolle glazen harmonicadeuren of van een elektrisch bedienbare roldeur, geschikt voor het in- en uitrijden met voertuigen. Met warmtepompen worden de huurunits verwarmd en op de koopunits kun je je uitleven met zonnepanelen. 'Wij vinden duurzaamheid al lang geen ‘usp meer. Zonder ben je gewoon niet meer relevant, dat wordt afgestraft.'
Ambitie
De snelheid van de lancering van het gloednieuwe LAYERS-concept verraadt een aanstekelijke groeiambitie, die eerder al de aandacht trok van onder anderen Spinnin’ Records oprichter en investeerder Eelko van Kooten. Alvorens de naam wereldkundig werd gemaakt is een zestal locaties aangekocht en daarmee een basis gelegd voor naamsbekendheid en, zoals het bedrijf zelf zegt, 'herkenbaarheid van kwaliteit'.
Het vervolg laat zich raden. 'De acquisitie draait op volle toeren' laat als antwoord weinig te vragen over. Het bedrijf zet in op uitbreiding in de Randstad en verdere uitrol in de rest van het land. Gebruikers weten het nieuwe concept overigens al te vinden. Terwijl de website op het moment van schrijven nog niet meer is dan een ‘landing page’ hebben zich al tientallen geïnteresseerden gemeld voor de eerste beschikbare locaties. Voor de uitbreidingsplannen van LAYERS is er nog behoefte aan nieuwe locaties.
Dit artikel is gesponsord door RVE Vastgoed.
Meer informatie over LAYERS is te vinden op de website.