De naamswijziging is de volgende stap in de ontwikkeling van het center, dat in 2017 werd gekocht door McArthur Glen Group. Rosada maakte sindsdien een aanzienlijke transformatie door. Het 20.000 m2 terrein werd opgefrist, uitgebreid met nieuwe services en aangekleed met groen.
Nieuwe merken
Ook werden er tal van A-merken toegevoegd waaronder Samsonite, Nikkie, Karl Lagerfeld, Crocs, My Brand en BALR. Nog deze maand wordt daar Tommy Hilfiger aan toegevoegd. Ook zijn er plannen voor het toevoegen van een vestiging van een zeer bekende restaurantketen.
Verdubbeling bezoekers
De inspanningen lijken zich uit te betalen, want in 2018 verwelkomde Rosada 1,5 miljoen bezoekers, een plus van 11 procent ten opzichte van 2017. Volgens Pieter Van Voorst Vader, development director bij McArthurGlen, moet aan het eind van 2020 de 2 miljoen bezoekers in beeld komen. Binnen 5 tot 7 jaar mikt hij op een verdubbeling van het huidige aantal bezoekers.
Groei toerisme
Die groei moet worden bereikt door het outletcenter, onder een nieuwe naam, sterker te positioneren. Algemeen directeur François Peeters van Designer Outlet Roosendaal: 'Een belangrijke factor in de ontwikkeling van stad en regio is de groei van het toerisme, waaraan we actief bijdragen. Deze naamswijziging versterkt onze band met Roosendaal en is onderdeel van onze gezamenlijke missie om de grootste winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio te zijn.'
'Leisure Park Roosendaal'
Daarvoor gaat dan ook nauwer samengewerkt worden met het nabijgelegen recreatiepark De Stok. Dat wordt uiteindelijk ook omgedoopt in 'Leisure Park Roosendaal'. Uiteindelijk moeten beide gebieden een 'gecombineerde winkel- en recreatie-ervaring' bieden - inclusief skydive en golf. Wethouder Lok van de gemeente Roosendaal verklapte alvast dat er qua ervaring ook een hotel zal gaan verrijzen op wat nu nog De Stok heet. 'Daar is een bedrijf mee bezig, maar er is nog geen vergunning voor aangevraagd.'
Extra wvo
Tenslotte speelt McArthur Glen met het plan om het outletcenter zelf uit te breiden binnen de bestaande contouren met zo'n vijf tot zesduizend vierkante meter wvo, waarop nieuwe merken hun nering kunnen uitventen. Daarvoor zou dan een kleine parkeergarage worden opgeofferd en andere worden uitgebreid.